Weinig steun voor motie CAO politie

24 januari 2008

Weinig steun voor motie CAO politie

In de raadsvergadering hedenavond heeft de SP fractie een motie ingediend waarin zij uitspreekt dat zij de inzet van de politie voor een betere salarispositie ondersteunt. Uitgezonderd de partij Leefbaar Lelystad waren de andere partijen van mening dat dit landelijke politiek betreft en dat het derhalve niet nodig, moeilijk, nutteloos of zelfs ongewenst zou zijn zich er op lokaal niveau mee te bemoeien.

Afgezien van het feit dat het woord "salarispositie" in deze motie beter vervangen had kunnen worden door "CAO" (dat veel meer behelst dan maandelijks inkomen) kon de SP fractie alleen rekenen op sympathie in gesproken woord.
Blijkbaar is de gemeenteraad niet klaar voor de meer complexe landelijke politiek, die helaas bij verkeerde beslissingen, de plaatselijke politiek (en dus inwoners) treft. Het zou daarom juist belangrijk zijn telkens vanuit de gemeente een signaal af te geven aan de Tweede Kamer of regering als beslissingen die zij nemen de gemeente direct of indirect aangaan.