Afscheid Hugo Teerds

5 juli 2016

Afscheid Hugo Teerds

Vanavond, dinsdag 5 juli, heeft Hugo Teerds afscheid genomen als fractievoorzitter van onze partij in Lelystad. Wegens steeds verder afnemende gezondheid zal Hugo na het zomerreces niet in de gemeenteraad terugkeren.

Sinds 19 maart 2014 is Hugo fractievoorzitter van de SP, nadat hij door de fractie unaniem werd aangewezen als opvolger van John van den Heuvel. Hij begon hiermee aan zijn eerste periode in de gemeenteraad, daarvoor was hij al ondersteuner van de fractie.

Hugo Teerds heeft zich vooral sterk gemaakt voor de asbestproblematiek in de stad en voor duurzaamheid. Maar heeft zich ook vol passie ingezet voor een warm welkom voor de vluchtelingen in Lelystad. Daarbij richtte hij zich op het benoemen en vertalen van de kernwaarden van de SP: 'Menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit'.

Helaas kan hij om gezondheidsredenen het raadswerk en het fractievoorzitterschap niet langer uitoefenen zoals hij bij aantreden voor ogen had. De SP blijft zijn thuis, en ook al zal hij niet meer als boegbeeld van de SP-fractie fungeren, zijn betrokkenheid bij de SP blijft en waar mogelijk zal hij zich nog enthousiast voor de SP inzetten.

In het zomerreces zullen er gesprekken volgen met betrekking tot de opvolging van Hugo Teerds in de raad en als fractievoorzitter.