BIJEENKOMST MET SADET KARABULUT EN LEDENVERGADERING OP 18 MEI

26 april 2015

BIJEENKOMST MET SADET KARABULUT EN LEDENVERGADERING OP 18 MEI

Maandag 18 mei aanstaande houdt de afdeling Lelystad een ledenvergadering. Het eerste deel van de bijeenkomst zal verzorgd worden door niemand minder dan Tweede Kamerlid Sadet Karabulut.

Houd die avond vast vrij!

Sadet Karabulut werd geboren op 28 april 1975 in Dordrecht. Zij is dochter van Turks-Koerdische gastarbeiders, de jongste van vijf kinderen en studeerde Bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Tijdens haar studie was ze actief bij de Landelijke Studenten Vakbond. Na afronding van haar studie heeft zij tal van functies bekleed bij de gemeente Amsterdam. Ook was zij bestuurslid bij de Turkse zelforganisatie DIDF en beleidsmedewerker in het Voortgezet Speciaal Onderwijs. Sadet Karabulut is in 2006 actief lid geworden voor de SP in Amsterdam. In datzelfde jaar werd zij daar bestuurslid en gemeenteraadslid. Eind 2006 werd Karabulut gekozen tot Tweede Kamerlid voor de SP en in 2010 is zij herkozen. Sadet is woordvoerder Sociale Zaken, Wonen, Wijken en Integratie. Op dit moment is zij vooral betrokken bij de campagne ‘Huur te Duur!