SP-Kiezers bedankt voor de 5 zetels

23 maart 2015

SP-Kiezers bedankt voor de 5 zetels

Na een wervelende campagne boekte SP-Flevoland een welverdiend succes.

De energie en tijd die vele actieve leden van onze afdelingen in de campagne voor de statenverkiezingen 2015 hebben gestoken is niet voor niets geweest. Woensdagavond laat werd duidelijk dat de geweldige
samenwerking in onze gelederen geleid heeft tot een voorlopige uitslag van een VIER-persoonsfractie voor de komende statenperiode 2015-2019. Echter, zonder steun van alle kiezers die in het stemhokje hun vertrouwen in de SP hebben uitgesproken hadden we dat natuurlijk niet waar kunnen maken. Daarom nogmaals

"BEDANKT"

Het gonsde al het hele weekend dat de kans groot is dat de SP bij de definitieve uitslag nog één zetel bij zou krijgen.

Vanochtend om 10.00u (23 maart) werd de definitieve uitslag door mevrouw Horselenberg, voorzitter van het centraal stembureau, bekend gemaakt. Uit de definitieve uitslag blijkt de SP één restzetel te hebben gekregen, dit brengt de verkiezingsuitslag op +2
zetels naar 5 zetels!

Door andere partijen is er geen bezwaar gemaakt op de
definitieve uitslag, dat houdt in dat er gegronde redenen moeten zijn om een hertelling aan te vragen.