Zorg over de Zorg!

10 januari 2014

Zorg over de Zorg!

De zorgverlening in Lelystad staat onder druk. Wij zijn door landelijk beleid op een hellend vlak gezet en glijden steeds harder naar een afgrond! Er is buiten de gemeente om besloten dat de apotheken geen nachtdiensten meer draaien en medicijnen dan maar met een taxi uit Almere zullen moeten komen. Onaanvaardbaar zegt de SP, en komende dinsdag zal Henk van Gerven hierover in de Tweede Kamer vragen stellen aan de minister van Volksgezondheid.

Er zijn grote zorgen over de decentralisatie van de jeugdzorg, de AWBZ en de WMO naar gemeenten. Zonder dat daarover besluiten zijn genomen in Lelystad besluit Triade nu al om 200 banen te schrappen voor hulp aan kwetsbare jongeren.
Onaanvaardbaar zegt de SP.

Over beide onderwerpen, en er komt vast nog meer bij, heeft de SP grote zorgen. Daarom starten wij aanstaande zaterdag al met acties in Lelystad om de problemen aan de bevolking uit te leggen, en handtekeningen te verzamelen om ons protest te ondersteunen. U kunt ons tussen 11:00 en 13:00 tegenkomen in de binnenstad.

Wilt u ons hierbij helpen? Reageer dan op dit bericht, en wij nemen contact met u op over hoe u ons kunt helpen.

En daar houdt het niet bij op! Let de komende tijd op onze facebookpagina, de website en een gloednieuwe Twitter voor aankondigingen van acties, thema-avonden en samenwerking met de andere SP-afdelingen in Flevoland om ons 'ONAANVAARDBAAR' over deze AFBRAAKPLANNEN duidelijk te maken en hoe u daarbij kunt helpen.