Politiek theater in Lelystad

6 oktober 2019

Politiek theater in Lelystad

Op zaterdag 12 oktober speelt theatergroep Suburbia 'Vijand van het volk', een toneelstuk lang geleden geschreven door de beroemde Ibsen en actueler dan ooit! Het professioneel theatergezelschap van Almere speelde dit stuk 3 jaar geleden met veel succes 6 weken, avond aan avond uitverkocht op de Stadsboerderij de Kemphaan in Almere en reist er nu mee langs de theaters en is 12 oktober te zien in Lelystad!

Het gaat over een arts die ontdekt dat het water van het kuuroord is vervuild. Gasten die er komen worden ziek en dat moet iedereen weten. Er zijn echter grote financiële belangen om de ontdekkingen van de arts onder de pet te houden want het aanpassen van leidingen kost tientallen miljoenen en wie moet dat gaan betalen?. De klokkenluider denkt dat hij iedereen aan zijn kant heeft in zijn gevecht om op te komen voor de belangen van de gezondheid van mensen, maar zijn broer, die wethouder is, zorgt ervoor dat iedereen zich tegen hem keert.

Vijand van het volk is een komedie die je als een wurgslang stukje bij beetje bij de keel grijpt. Een must see voor iedereen die politiek geïnteresseerd is! Kijk voor informatie en kaarten op: agora-lelystad.nl