Met Emile wordt Almere rood gekleurd! [update]

18 februari 2015

Met Emile wordt Almere rood gekleurd! [update]

Op 21 februari gaan we de campagne voor de verkiezingen van de Provinciale Staten aftrappen. Dit zal plaatsvinden in Almere. De Soepexpress is erbij en Emile Roemer komt ook. We hopen dat er zoveel mogelijk leden bij deze campagne-aftrap zullen zijn!

Vanaf de aftrap is het nog 32 nachten en dan kan men op 18 maart naar de stembus. Het zal een soort referendum over het functioneren van dit kabinet zijn. Voor of Tegen dit kabinet. Vandaar ook de slogan op de verkiezingsposters: REKEN AF!

Waarom in Almere, Lelystad is toch provinciehoofdstad?

De verwachting is dat de kiezer die wil afrekenen met deze regering of op de PVV of op de SP zal stemmen. Dat is dan ook de reden om in Almere de aftrap te doen. In Almere zijn veel PVV stemmers en we willen een tegengeluid laten horen aan deze kiezers. Almere moet op 21 februari met veel lawaai ROOD gekleurd worden.

Programma voor deze middag

Om 13.00 uur verzamelen we in Almere op de Grote Markt. Daar gaan we opbouwen en onze materialen klaarmaken.

Emile Roemer wordt omstreeks 14:00 uur op de Grote Markt door een grote groep SP'-ers met muzikale omlijsting door 'The Originals' onthaald. Daarna zal Emile de aanwezigen toespreken en vervolgens een wandeling door het Stadshart maken. Hierbij is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen hem aanspreken, vragen stellen of hun verhaal doen.

Aansluitend aan de wandeling door het Stadshart wordt een bezoek gebracht aan het Huiskamerproject van GGZ-instelling Kwintes Flevoland. Dit project is speciaal bedoeld voor dak- en thuisloze jongeren. De groep bestaat uit jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 23 jaar, die in een crisissituatie terecht zijn gekomen als gevolg van bijvoorbeeld een gebroken gezinssituatie, verslaving, schulden, voortijdige afgebroken schoolopleiding, psychische problemen, crimineel gedrag, minder begaafdheid, lichame­lijke problemen of combinaties hiervan en die daardoor dak- of thuisloos zijn geraakt.

De huiskamer biedt ondersteuning bij financiële vragen, zoeken naar werk of opleiding, en bij psychische problemen. Het is een plek waar jongeren kunnen chillen en een warme maaltijd kunnen nuttigen. Als eenmaal duidelijk is wat de eventuele hulpvraag van de jongere is, wordt er samen met de jongeren een 'plan' gemaakt.

Het adres van het Huiskamerproject: J.G. Suurhoffstraat 45, Almere Stad.