SP geschokt over uitkomst quickscan renovatie Zuiderzeewijk

4 mei 2007

SP geschokt over uitkomst quickscan renovatie Zuiderzeewijk

De voorzitter (John van den Heuvel) van SP afdeling Lelystad is geschokt over de uitkomst van het onderzoek naar aanleiding van klachten van bewoners in de Zuiderzeewijk in Lelystad over de renovatie door Centrada. Volgens John van den Heuvel is het ongelofelijk wat hier gebeurt, mensen worden geconfronteerd met een overschrijding van vele weken van de beloofde tijd dat de renovatie zou duren.

Van den Heuvel vervolgt: “De huurders is beloofd dat het drie weken per woning zou duren en iedereen heeft er begrip voor, als het even tegenzit, dat het een weekje langer duurt. Maar als na 8 weken en in sommige gevallen 6 maanden er nog geen zicht op is wanneer het klaar en goed is, wordt het de mensen teveel. Inmiddels heeft de SP contact gehad met de Huurdervereniging (HVOB) en Centrada en wij zullen op korte termijn een bewonersavond organiseren. Zelf ben ik de wijk in geweest en heb vele tientallen gesprekken gevoerd met bewoners. De klachten die bij de SP gemeld zijn hebben naast de duur van de renovatie betrekking op de afwerking, de bereikbaarheid van Centrada en uitvoerder bij klachten en/of schade, de soms ronduit schofterige behandeling van mensen en afhandeling van gebreken of schade. Het kan toch niet zo zijn dat er heel veel gemeenschapsgeld (50.000 euro per woning red.) geïnvesteerd wordt en het resultaat vele ontevreden huurders is.”