Brief aan gemeenteraad Noordoostpolder

29 april 2006

Brief aan gemeenteraad Noordoostpolder

Geachte gemeenteraadsleden, geacht college van burgemeester en wethouders,

Middels deze brief willen wij als ledenwerkgroep van de SP in de Noordoostpolder onze zorg uitspreken over de geruchten die de ronde doen over de gang van zaken in verpleeghuis Talma Hof. Ons zijn bijvoorbeeld verhalen ter ore gekomen waaruit blijkt dat er, vanwege financiële problemen, mensen gedwongen worden minder te werken dan zij tot nog toe deden.

Wij vrezen dat deze en andere maatregelen tot gevolg hebben dat er minder handen aan het bed zullen zijn.
Dit zal ten koste gaan van de zorg voor onze ouderen, zeker ingeval van calamiteiten, om van praktische uitvoerbaarheid van deze plannen nog maar niet te spreken.

Als bewoners van de Noordoostpolder vinden wij het zeer belangrijk dat er een goede voorziening is op het gebied van ouderenzorg.
En wij gaan er zonder meer vanuit dat een goede verpleeghuiszorg ook een wens is van u als raad en college.
Natuurlijk realiseren wij ons dat u als gemeentebestuur niet degene bent die het beleid van het verpleeghuis bepaalt, noch bent u degene die budgetten verstrekt voor verpleeghuiszorg.

Gezien het vorenstaande verzoeken wij u toch zich goed op de hoogte te stellen van de gang van zaken binnen deze organisatie en op te komen voor het belang van de mensen die afhankelijk zijn van deze zorg.

Hoogachtend,
Namens de SP-ledenwerkgroep Noordoostpolder,